Vzdělávací program poskytne začínajícím učitelům vhled do adaptačního období, tedy do období jejich nástupu do praxe. Cílem e-learningu je nabídnout témata, která mohou začínajícím učitelům pomoci na cestě stát se samostatným učitelem, aby mohli rozvíjet svou profesní identitu. Program se zaměří se na rozvoj zkušeností začínajícího učitele pro přípravu na vyučování a ukáže jim cestu k sebereflexi a seberozvoji, včetně představení práce s profesním portfoliem. Dále se program zaměří na téma komunikace jako prostředku pro budování partnerství, a to jak s kolegy, tak i se žáky. V neposlední řadě představí vzdělávací program začínajícím učitelům důležitost učitelské pohody.
Vzdělávací program je určen pro začínající učitele z MŠ, ZŠ, SŠ, ZUŠ a konzervatoří. Spolu s tímto programem probíhají další dva komplementární programy pro ostatní aktéry adaptačního období – uvádějící učitele a vedení školy.
Obsah:
-
Od učitelské vize přes reflektivní deník až po profesní portfolio
-
Plánování výuky
-
Práce s chybou a hodnocení
-
Práce s kolektivem
-
Efektivní komunikace aneb jak na partnerský přístup
-
Well-being aneb sebepéče