Třídnická hodina má v sobě skrytý velký potenciál. Je to osobní setkání třídního učitele se svou třídou, kdy všem zúčastněným jde o to, aby jim bylo společně v této třídě dobře - a to nejenom o třídnických hodinách, ale především v běžném školním běhu. Může to být prostor určený k řešení problémů ve třídě, ale stejně tak to může být možnost k osobnímu růstu každého jednotlivce a k získávání sociálních a komunikačních dovedností všech žáků.
Tento program proto bude velmi interaktivní, kde si účastníci na vlastní kůži zkusí, jak se třídou pracovat - sami se stanou “žáky prožívající třídnické hodiny”.
Zkusíme si sami na sobě spoustu technik, které můžeme využívat v rámci třídnických hodin, nechybět bude ani zpětná vazba a její nácvik, která je pro praxi rovněž velmi důležitá.
Dále bude věnována pozornost řešení třídnických problémů účastníků, část programu bude postavena na řešení případových studií a modelových situací.