Otevřená spoluučící skupina vzniká postupně již 3 rokem a profiluje se jako skupina učitelek/učitelů, asistentek/asistentů pedagoga a dalších profesí, které pracují s dětmi a žáky s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka. Ve skupině často sdílíme zkušenosti, nápady či myšlenky jak s těmito dětmi pracovat, často se věnujeme také pohledu vzdělávajících a pečujících. Vycházíme z myšlenky, že sdílení a pocit, že se v podobných situacích ocitají i ostatní lidé ve školství a že se dají řešit různě a neexistuje jen jedno dobré řešení, snižuje míru stresu či frustrace, kterou ve školství kolegyně a kolegové často zažívají. Bavíme se často o vlastních hranicích pedagožek a pedagogů, o možných úhlech pohledu i tom co prostě možné není????Snažíme se nejít inspiraci a smysl práce a postupů o kterých se bavíme. Nabízíme účastnicím a účastníkům hodinu a půl prostoru pro jejich myšlenky, prostor pro to se zastavit a nechat mozek volně pracovat. Mozek je jedna ze čtyř věcí, které doporučuje lektorka k použití, pak ještě tužku, papír a příjemný nápoj.Webinář je jeden z cyklu pěti volně navazujících webinářů "Spoluučící" se skupiny. Účastníci se registrují na každý díl zvlášť a je možné si vybrat pouze témata, která vás nejvíce zajímají či termínově vyhovují. Primárně se budou řešit otázky a zkušenosti k danému tématu, ale minimálně v rámci závěrečných otázek bude možnost konzultovat i další témata týkající se spoluprací s dětmi a žáky s odlišným mateřským jazykem.
Pojďme se bavit o možnostech ne-hodnocení a ne-porovnávání
- Učení bez porovnávání
- Jaká jsou rizika přílišného srovnávání, škatulek
- Co přináší vzájemné učení, podpora rozmanitosti ve spolupráci
SDÍLENÍ, PŘÍBĚHY Z TERÉNU, DŮVĚRA, KLADENÍ OTÁZEK - BEZ KUCHAŘEK, NÁVODŮ A NEVYŽÁDANÝCH RAD.
Potřebujeme tužku, papír mozek
Odkaz na webinář bude registrovaným rozeslán e-mailem nejpozději v den webináře před polednem.