1. blok – Zahájení, úvod do problematiky
Představení lektorů, seznámení účastníků, úvod do problematiky. Osobnost dítěte – braistorming, rozpracování myšlenkové mapy, základní potřeby dítěte vycházející z osobnostních předpokladů jedince, vrozené a získané vlastnosti osobnosti, výchova, prostředí – diskuse.
2. blok – Typologie osobnosti, úvod do MBTI
Typologie osobnosti – Eysenck, Jung, Mayer-Briks – přednáška, seznámení, skupinová práce – rozpracování, srovnání, evokace – zařazení sama sebe dle odhadu, úvod do MBTI.
3. blok – Typologie MBTI
Typologie MBTI – 1) extroverze/introverze – jak takové dítě zařadit, zaměstnat, motivovat – skupinová práce – kritické myšlení pomocí metody INSERT, rozpracování nabalováním pomocí metody sněhové koule – učíme se navzájem, dialogická metoda.
4. blok – Typologie MBTI
Typologie MBTI – 2) smyslové vnímání/intuice – způsob preferenčního získávání informací/zaměření vnímání, 3) myšlení/cítění – způsob preferenčního zpracování informací/rozhodovacích funkcí, 4) usuzování/vnímání – způsob životní stylu/orientace k zevním vlivům – jak takové dítě zařadit, zaměstnat, motivovat – skupinová práce – kritické myšlení pomocí metody INSERT, rozpracování nabalováním pomocí metody sněhové koule – učíme se navzájem, dialogická metoda.
5. blok – Hodnocení rozvoje životních kompetencí
Hodnocení rozvoje klíčových kompetencí u dětí a mládeže – brainwriting, evaluace brainwritingu pomocí metody sněhové koule, shrnutí poznatků pomocí slovní metody – přednes lektora.
6. blok – Ukončení akce, evaluace
Zpětná vazba formou komunitního kruhu, zodpovězení všech dotazů, evaluace – diskuse, vlastní sebereflexe.