Program je pojat jako první vhled do role uvádějícího učitele s nabídkou řady doporučení vycházejících z praxe. Jde o interaktivní setkání zaměřené na diskusi, sdílení, tvoření, modelování, a to se zaměřením na specifika konkrétní školy, v níž účastník působí. Předpokládá se, že účastník bude schopen obecné teze „lomit“ přes podmínky „své“ školy a tvořit tak jedinečný zásobník inspirativních příkladů, které může ve své praxi využít.
Harmonogram programu:
1. Úvodní setkání (6 hodin)
Témata: Uvádějící učitel a teoretický kontext jeho role, Já uvádějící učitel – „moje role v mojí škole“, Podporuji začínajícího učitele, Plánuji svůj profesní růst
2. Setkání (4 hodiny)
Téma : Adaptační období a jeho fáze
3. Setkání (4 hodiny)
Téma : Kompetenční profil začínajícího učitele SYPO / Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství
4. Setkání (4 hodiny)
Téma: Náslechy v hodinách, poskytování zpětné vazby
5. Setkání (4 hodiny)
Téma: Triády – uvádějící učitel – začínající učitel – vedení školy
6. Setkání (6 hodin)
Téma: Ochutnávka mentorského programu
Celkem 28 hodin
Program lze hradit ze šablon.