PŘIHLÁŠENÍ NA VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:
Zásobník moderních metod rozvíjejících soft skills
Číslo programu: | H66-03-14-242 |
Místo konání: | NPI ČR Plzeň, Čermákova 18 |
Datum konání: | 9. ledna 2025, 8:30–15:00 |
Anotace: | ⭣ Zobrazit anotaci ⭣ |
Seminář nabízí zajímavý výběr méně obvyklých aktivit, didaktických her a přístupů pro individuální i skupinovou práci, které motivují k rozvoji soft skills, jako jsou dotahování práce do konce, komunikace nebo pěstování zdravé sebedůvěry. Předvedeme si techniky, jak naučit žáky interaktivně prezentovat a vtáhnout celou třídu. Ukážeme si, jak do výuky s minimální časovou náročností zařadit projektovou výuku využívající hraní rolí, která podporuje vzájemné učení žáků a kritické myšlení. Ukážeme si, jak učivo předat pomocí příběhů a tím prodloužit zapamatování. Nasdílíme techniky práce s textem a tipy na zrychlení četby. Zahrneme digitální nástroje pro tablety a mobilní telefony jako klíčový doplněk moderní výuky. Inspirujte se způsoby diferencovaného zadávání úloh i práce se zpětnou vazbou, která posiluje měkké dovednosti například s použitím kompetenčních karet. Můžete se těšit na nápadník výukových aktivit a metod na ukázkách z výuky na 2. stupni ZŠ. Příklady aktivit: prezentace interaktivně, metoda SOLE, vyřeš a prohoď, slovní štafeta, kreativní kvíz, Storytelling
Přehled témat a aktivit:
Forma výuky: Interaktivní přednáška s demonstracemi a workshop s týmovými aktivitami
1)Startéry a aktivity pro oživení výuky (1h)
- Popis: Seznámení s různými typy startérů a aktivit, které mohou učitelé využít k oživení výuky a zapojení studentů.
- Tematické celky: Startéry pro aktivizaci studentů, hry pro rozvoj pozornosti, aktivity pro skupinovou spolupráci.
2)Diginástroje nejen pro tablety a mobilní telefony (1h)
- Popis: Představení digitálních nástrojů, které mohou učitelé využít ve výuce s použitím tabletů a mobilních telefonů.
- Tematické celky: Aplikace pro interaktivní výuku, nástroje pro online spolupráci, mobilní aplikace pro efektivní práci učitele
3)Projektová výuka a hraní rolí (1,5h)
- Popis: Začlenění projektové výuky a hraní rolí do tradičních výukových metod pro podporu vzájemného učení a kritického myšlení.
- Tematické celky: Základy projektové výuky, vytváření rolí pro studenty, integrace hraní rolí do výuky.
4)Práce ve dvojicích a týmová spolupráce (1,5h)
- Popis: Seznámení s metodami a technikami pro efektivní práci ve dvojicích a týmovou spolupráci, které lze využít ve výuce.
- Tematické celky: Budování týmového ducha, role v týmu, řešení konfliktů v týmu.
5)Výuka pomocí příběhů - Storytelling (1h)
- Popis: Jak využít storytelling v edukačním procesu pro lepší pochopení a zapamatování.
- Tematické celky: Základy storytellingu, vytváření edukačních příběhů, zařazení storytellingu do výuky.
6) Diferenciované zadávání úloh (1h)
- Popis: Seznámení učitelů s metodami a strategiemi pro diferenciované zadávání úloh, které umožňují přizpůsobit výuku různým potřebám a schopnostem žáků.
- Tematické celky: Základy diferenciace úloh, možnosti upravování úkolů, testů a hodnocení
7) Možnosti zpětné vazby, rozvoj klíčových kompetencí (1h)
- Popis: Rozvoj efektivních metod zpětné vazby a jejich význam pro rozvoj klíčových kompetencí žáků.
Jazyk programu: čeština
|
O úspěšném přihlášení budete informováni e-mailem.
Národní pedagogický institut České republiky je registrován Úřadem pro ochranu
osobních údajů - číslo registrace 00014324/001 ze dne 16. 1. 2002.
|
|