PŘIHLÁŠENÍ NA WEBINÁŘ:
Webinář Čeština jako druhý jazyk na ZŠ I
Číslo programu: | A520-14-11-242-02 |
Místo konání: | on-line |
Datum konání: | 26. listopadu 2024, 14:15–17:15 |
Anotace: | ⭣ Zobrazit anotaci ⭣ |
Obsahem vzdělávacího programu jsou témata: jak postupovat v prvních dnech a týdnech, když se česky začíná učit začátečník, když se začátečník připojí do smíšené skupiny nebo když začínáme učit pokročilejší žáky, jak vytvořit rozvrh pro žáka a jak uspořádat skupinku žáků – koho dát spolu, koho učit zvlášť a jak se domluvit s ostatními učiteli.
Blok 1 (45 min.)
- ČDJ (čeština jako druhý jazyk) a začátečník - jak pracovat se začátečníkem, jak pracovat s chybou, co je dobře a co je špatně.
- ČDJ pro různé úrovně znalosti češtiny – první týdny s žáky, kteří už česky trochu umí a práce ve smíšené skupině.
Blok 2 (45 min.)
- Diagnostika jazykové úrovně, postupy, jak určit jazykovou úroveň žáka (testu, rozhovor).
- Komunikace s žákem, instrukce, slovní zásoba, jak učit bez zprostředkujícího jazyka - jak s žáky mluvit, jak jim vysvětlovat, jaké použít pomůcky.
Blok 3 (45 min.)
- Práce s kurikulem ČDJ – co učit na začátku v prvních týdnech: témata pro začátečníky, situace, slovní zásoba, dovednosti, jak pracovat s minimálním cílem, tj. jak pracovat s linkou téma – cíl – dovednost – aktivita v souvislosti se začátečníkem.
- Gramatika v ČDJ v prvních týdnech.
- Žáci, kteří neumí číst a psát v prvních týdnech.
Blok 4 (45 min.)
- Místo ČDJ ve škole – spolupráce s učiteli ostatních předmětů u žáků s úrovní znalosti jazyka 0 a propojení s dalšími předměty.
- Materiály (pracovní listy, komunikační karty, pexesa apod.), učebnice (doporučení vhodných učebnic s ohledem na věk, úroveň znalosti češtiny a další parametry).
- Vlastní praxe lektora a účastníků + diskuze.
|
O úspěšném přihlášení budete informováni e-mailem.
Národní pedagogický institut České republiky je registrován Úřadem pro ochranu
osobních údajů - číslo registrace 00014324/001 ze dne 16. 1. 2002.
|
|