PŘIHLÁŠENÍ NA VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:
Desatero NPI ČR úspěšné práce s heterogenní třídou I. Bezpečné klima ve třídě
Číslo programu: | A444-25-22-251 |
Místo konání: | NPI ČR Brno, Moravské náměstí 249/8 |
Datum konání: | 19. února 2025, 9:00–15:30 |
Anotace: | ⭣ Zobrazit anotaci ⭣ |
Seminář je založen na využití metodického materiálu NPI ČR, publikace „Desatero zásad úspěšné práce s heterogenní třídou“ (dále Desatero) publikovaný na webu zapojmevsechny.cz. Tato publikace byla rozšířena o reflektivní deník učitele, který ke každé zásadě nabízí nástroj pro sebehodnocení, žádoucí profesní rozvoj učitele i kolegiální sdílení zkušeností v podobě check-listu, který je možné využít také jako samostatný nástroj. Prezenční vzdělávání využívající Desatero, Check-list a reflektivní deník umožňuje pedagogickým pracovníkům rozvíjet kompetence pro práci s pestrou třídou, a to se zaměřením na vytváření vstřícných podmínek, bezpečného sociálního a vstřícného vzdělávacího prostředí. Důležitou součástí je aplikace osvědčených strategií ovlivňujících efektivitu výuky v heterogenní třídě a jejich pochopení. Seminář nabízíme jako první z třídílné série prezenčního vzdělávání, jehož tématem je budování pozitivního třídního klimatu.
1. blok (30 minut)
- Úvod – seznámení účastníků, zjišťování očekávání (30 minut)
(90 minut)
- Dodržujme pravidelné rituály navozující žákům pocit „my“ - co to jsou rutiny a rituály, jak je používat, osvědčené tipy pro užívání rutin a rituálů; přínosy pro žáka a učitele při využívání rutin a rituálů jako pomoci k organizačně hladkému chodu výuky a posilování celkového pocitu pohody a bezpečí ve třídě.
- Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele k rutinám a rituálům, vyzkoušení způsobu, jak s tímto nástrojem pracovat na vlastním pokroku v práci s heterogenní třídou.
Přestávka (15 minut)
2. blok 90 minut
- Upravme pracovní prostředí tak, aby umožňovalo otevřené vyučování – co je to otevřené vyučování, osvědčené tipy pro úpravu pracovního prostředí pro otevřené vyučování – variabilita prostoru ve vztahu k potřebám žáků a vzhledem k částem dne, příklady práce v hnízdech, stanovištní výuky, individuálního pracovního místa, relaxačních koutků.
- Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele k úpravě pracovního prostředí pro otevřené vyučování.
Přestávka (15 minut)
3. blok 90 minut
- Podporujme žádoucí chování žáků – osvědčené tipy pro upevňování žádoucího chování žáků, společné nastavení pravidel, práce s nimi a jejich dodržování. Co dělat, když se pravidla nedodržují.
- Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele k podpoře žádoucího chování žáků.
Přestávka (15 minut)
4. blok 60 minut
- sdílení zkušeností, diskuse, reflexe
|
O úspěšném přihlášení budete informováni e-mailem.
Národní pedagogický institut České republiky je registrován Úřadem pro ochranu
osobních údajů - číslo registrace 00014324/001 ze dne 16. 1. 2002.
|
|