DETAILNÍ INFORMACE O VZDĚLÁVACÍM PROGRAMU
Informace o programu
Název programu: | Desatero NPI ČR úspěšné práce s heterogenní třídou I. |
Číslo programu: | A444-25-21-242 |
Datum konání: | 07. října 2024 |
Čas konání: | 9:00–16:00 |
Místo konání: | NPI ČR Olomouc, Wellnerova 25 |
Počet hodin: | 8 vyučovacích hodin |
Lektor/lektoři: | Mgr. Klára Majcíková, Ph.D. |
Organizační garant: | Dagmar Sobotková, dagmar.sobotkova@npi.cz, 731 503 728 |
Poplatek: | 1300,- Kč |
Komu je program určen
asistenti pedagoga, odborní pracovníci školních poradenských pracovišť, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Popis programu
Seminář je založen na využití metodického materiálu NPI ČR, publikace „Desatero zásad úspěšné práce s heterogenní třídou“ (dále Desatero) publikovaný na webu zapojmevsechny.cz. Tato publikace byla rozšířena o reflektivní deník učitele, který ke každé zásadě nabízí nástroj pro sebehodnocení, žádoucí profesní rozvoj učitele i kolegiální sdílení zkušeností v podobě check-listu, který je možné využít také jako samostatný nástroj. Prezenční vzdělávání využívající Desatero, Check-list a reflektivní deník umožňuje pedagogickým pracovníkům rozvíjet kompetence pro práci s pestrou třídou, a to se zaměřením na vytváření vstřícných podmínek, bezpečného sociálního a vstřícného vzdělávacího prostředí. Důležitou součástí je aplikace osvědčených strategií ovlivňujících efektivitu výuky v heterogenní třídě a jejich pochopení. Seminář nabízíme jako první z třídílné série prezenčního vzdělávání, jehož tématem je budování pozitivního třídního klimatu.
1. blok (30 minut)
- Úvod – seznámení účastníků, zjišťování očekávání (30 minut)
(90 minut)
- Dodržujme pravidelné rituály navozující žákům pocit „my“ - co to jsou rutiny a rituály, jak je používat, osvědčené tipy pro užívání rutin a rituálů; přínosy pro žáka a učitele při využívání rutin a rituálů jako pomoci k organizačně hladkému chodu výuky a posilování celkového pocitu pohody a bezpečí ve třídě.
- Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele k rutinám a rituálům, vyzkoušení způsobu, jak s tímto nástrojem pracovat na vlastním pokroku v práci s heterogenní třídou.
Přestávka (15 minut)
2. blok 90 minut
- Upravme pracovní prostředí tak, aby umožňovalo otevřené vyučování – co je to otevřené vyučování, osvědčené tipy pro úpravu pracovního prostředí pro otevřené vyučování – variabilita prostoru ve vztahu k potřebám žáků a vzhledem k částem dne, příklady práce v hnízdech, stanovištní výuky, individuálního pracovního místa, relaxačních koutků.
- Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele k úpravě pracovního prostředí pro otevřené vyučování.
Přestávka (15 minut)
3. blok 90 minut
- Podporujme žádoucí chování žáků – osvědčené tipy pro upevňování žádoucího chování žáků, společné nastavení pravidel, práce s nimi a jejich dodržování. Co dělat, když se pravidla nedodržují.
- Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele k podpoře žádoucího chování žáků.
Přestávka (15 minut)
4. blok 60 minut
- sdílení zkušeností, diskuse, reflexe
| |
|