DETAILNÍ INFORMACE O VZDĚLÁVACÍM PROGRAMU
Informace o programu
Název programu: | Desatero NPI ČR úspěšné práce s heterogenní třídou II. |
Číslo programu: | A448-25-21-242 |
Datum konání: | 20.ledna 2025, 9.00-16.00 |
Místo konání: | NPI ČR Olomouc, Wellnerova 25 |
Počet hodin: | 8 vyučovacích hodin |
Lektor/lektoři: | Mgr. Klára Majcíková, Ph.D. |
Organizační garant: | Dagmar Sobotková, dagmar.sobotkova@npi.cz, 731 503 728 |
Poplatek: | 1300,- Kč |
Komu je program určen
asistenti pedagoga, odborní pracovníci školních poradenských pracovišť, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Popis programu
Seminář je založen na využití metodického materiálu NPI ČR, publikace „Desatero zásad úspěšné práce s heterogenní třídou“ (dále Desatero) publikovaný na webu zapojmevsechny.cz. Tato publikace byla rozšířena o reflektivní deník učitele, který ke každé zásadě nabízí nástroj pro sebehodnocení, žádoucí profesní rozvoj učitele i kolegiální sdílení zkušeností v podobě check-listu, který je možné využít také jako samostatný nástroj. Prezenční vzdělávání využívající Desatero, Check-list a reflektivní deník umožňuje pedagogickým pracovníkům rozvíjet kompetence pro práci s pestrou třídou. Důležitou součástí je aplikace osvědčených strategií ovlivňujících efektivitu výuky v heterogenní třídě a jejich pochopení. Druhý díl z třídílné série prezenčních seminářů se zaměřuje na realizaci výuky srozumitelné pro všechny žáky. Nedílnou součástí je aplikace osvědčených strategií ovlivňujících efektivitu výuky v heterogenní třídě a jejich pochopení.
- blok (30 minut)
- Úvod – seznámení účastníků, zjišťování očekávání
90 minut
- Používejme jednoduchý jazyk s možností vizuální podpory pro žáky – osvědčené tipy, jak během vyučovací hodiny úspěšně používat jednoduchý jazyk a vizuální oporu.
- Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele zaměřená na vizuální podporu žáků. Vyzkoušení způsobu, jak s těmito nástroji pracovat na vlastním pokroku v práci s heterogenní třídou.
Přestávka (15 minut)
2. blok 90 minut
- Vytvářejme pestré učební situace, motivujme žáky ke kooperativnímu učení – co je kooperativní vyučování a kooperativní učení, výukové metody podporující kooperaci žáků, indikátory funkční kooperace žáků, tipy pro utváření flexibilních skupin žáků, respektování učebních stylů žáků.
- Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele zaměřená na kroky učitele při vytváření pestrých učebních situací.
- Ujišťujme se průběžně během výuky, že si všichni žáci vědí rady, pravidelně sbírejme zpětnou vazbu od žáků – jak se ujišťovat, že si žáci vědí rady, jak si ověřovat porozumění v průběhu úkolu.
- Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele k dovednosti ověřování, zda si všichni žáci vědí rady.
Přestávka (15 minut)
3. blok 90 minut
- Nastavujme kritéria hodnocení tak, aby mohli žáci zažívat úspěch, podporujeme tím jejich motivaci k učení a ke vzdělávání – jak hodnotit žáky v heterogenním kolektivu, nástroje formativního hodnocení žáků, poskytování adresné a konkrétní zpětné vazby, využívání nástrojů sebehodnocení a vzájemného hodnocení žáků.
- Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele k nastavování kritérií hodnocení tak, aby všichni žáci mohli zažívat úspěch.
4. blok 60 minut
- sdílení zkušeností, diskuse, reflexe
| |
|