PŘIHLÁŠENÍ NA VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:
Školní projekty a projektové vyučování
Číslo programu: | A484-03-12-251 |
Místo konání: | NPI ČR Praha a střední Čechy, Senovážné nám. 25, budova A |
Datum konání: | 2. dubna 2025, 9:00–16:00 |
Anotace: | ⭣ Zobrazit anotaci ⭣ |
Seminář vysvětlí účastníkům hlavní znaky projektového vyučování, aby si uvědomili, co je a co není projekt. Přiblíží, co znamená pojem integrovaná tematická výuka. Vennovým diagramem zobrazí rozdíly i společné znaky obou přístupů, objasní, jaké jsou jejich výhody a rizika. Shrne důvody, proč realizovat projekt, a nastíní přípravu a realizaci projektů, různé typy a jejich strukturu. Lektor bude průběžně uvádět konkrétní příklady ze své vlastní projektové praxe i z projektů na dalších školách.
Přehled hlavních témat:
- Projektová výuka – historické využití projektové metody ve vzdělávacích směrech; přínosy pro dnešní školství
Co je a co není projektové vyučování, co je integrovaná tematická výuka (Vennův diagram). Využití projektového vyučování v běžné školní praxi, potenciál projektového vyučování při vhodném zařazení, rizika a časté chyby. 2 hodiny
- Fáze projektu – motivace, plánování (hlavní úkol, výstupy, harmonogram, prostředí, účastníci, podmínky, pomůcky, způsob hodnocení), realizace, hodnocení, prezentace. 2 hodiny
- Výhody a rizika projektů a projektového vyučování (T-graf).
- Kompetence podporované projektovým vyučováním.
- Typy a dělení projektů dle různých kritérií (prostředí, délka, účel, navrhovatel…) 1 hodina
- Jak naplánovat a zrealizovat projekt/projektový den – individuální a skupinová příprava a plánování. (Společná práce na přípravě jednoho školního projektu).
Závěrečné prezentace jednotlivých návrhů, vzájemná zpětná vazba. 3 hodiny
|
O úspěšném přihlášení budete informováni e-mailem.
Národní pedagogický institut České republiky je registrován Úřadem pro ochranu
osobních údajů - číslo registrace 00014324/001 ze dne 16. 1. 2002.
|
|