PŘIHLÁŠENÍ NA VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:
Desatero NPI ČR úspěšné práce s heterogenní třídou II.
Číslo programu: | A448-25-13-242 |
Místo konání: | NPI ČR České Budějovice, Hlinsko 49 |
Datum konání: | 14. ledna 2025, 9:00–16:00 |
Anotace: | ⭣ Zobrazit anotaci ⭣ |
Seminář je založen na využití metodického materiálu NPI ČR, publikace „Desatero zásad úspěšné práce s heterogenní třídou“ (dále Desatero) publikovaný na webu zapojmevsechny.cz. Tato publikace byla rozšířena o reflektivní deník učitele, který ke každé zásadě nabízí nástroj pro sebehodnocení, žádoucí profesní rozvoj učitele i kolegiální sdílení zkušeností v podobě check-listu, který je možné využít také jako samostatný nástroj. Prezenční vzdělávání využívající Desatero, Check-list a reflektivní deník umožňuje pedagogickým pracovníkům rozvíjet kompetence pro práci s pestrou třídou. Důležitou součástí je aplikace osvědčených strategií ovlivňujících efektivitu výuky v heterogenní třídě a jejich pochopení. Druhý díl z třídílné série prezenčních seminářů se zaměřuje na realizaci výuky srozumitelné pro všechny žáky. Nedílnou součástí je aplikace osvědčených strategií ovlivňujících efektivitu výuky v heterogenní třídě a jejich pochopení.
- blok (30 minut)
- Úvod – seznámení účastníků, zjišťování očekávání
90 minut
- Používejme jednoduchý jazyk s možností vizuální podpory pro žáky – osvědčené tipy, jak během vyučovací hodiny úspěšně používat jednoduchý jazyk a vizuální oporu.
- Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele zaměřená na vizuální podporu žáků. Vyzkoušení způsobu, jak s těmito nástroji pracovat na vlastním pokroku v práci s heterogenní třídou.
Přestávka (15 minut)
2. blok 90 minut
- Vytvářejme pestré učební situace, motivujme žáky ke kooperativnímu učení – co je kooperativní vyučování a kooperativní učení, výukové metody podporující kooperaci žáků, indikátory funkční kooperace žáků, tipy pro utváření flexibilních skupin žáků, respektování učebních stylů žáků.
- Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele zaměřená na kroky učitele při vytváření pestrých učebních situací.
- Ujišťujme se průběžně během výuky, že si všichni žáci vědí rady, pravidelně sbírejme zpětnou vazbu od žáků – jak se ujišťovat, že si žáci vědí rady, jak si ověřovat porozumění v průběhu úkolu.
- Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele k dovednosti ověřování, zda si všichni žáci vědí rady.
Přestávka (15 minut)
3. blok 90 minut
- Nastavujme kritéria hodnocení tak, aby mohli žáci zažívat úspěch, podporujeme tím jejich motivaci k učení a ke vzdělávání – jak hodnotit žáky v heterogenním kolektivu, nástroje formativního hodnocení žáků, poskytování adresné a konkrétní zpětné vazby, využívání nástrojů sebehodnocení a vzájemného hodnocení žáků.
- Vlastní práce účastníků a lektora s check-listem a reflektivním deníkem pro učitele k nastavování kritérií hodnocení tak, aby všichni žáci mohli zažívat úspěch.
4. blok 60 minut
- sdílení zkušeností, diskuse, reflexe
|
O úspěšném přihlášení budete informováni e-mailem.
Národní pedagogický institut České republiky je registrován Úřadem pro ochranu
osobních údajů - číslo registrace 00014324/001 ze dne 16. 1. 2002.
|
|