PŘIHLÁŠENÍ NA VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:
Jak lze pojímat výuku etické výchovy na ZŠ
Číslo programu: | A316-95-241-242-INT-02 |
Místo konání: | On-line |
Datum konání: | 9. ledna 2025, 15:00–18:00 |
Anotace: | ⭣ Zobrazit anotaci ⭣ |
Někdy ve školství přemýšlíme, jak pojímat třídnické hodiny, na jakých principech postavit prevenci sociálně patologických jevů (rizikového chování žáků) či jak naplňovat tzv. průřezová témata. Jedním ze způsobů, jak toto vše uchopit přehledným, elegantním a hlavně efektivním způsobem, je koncept „etické výchovy“ španělského pedagoga Roberta Roche Olivara.
- Na semináři si koncept etické výchovy, představíme, ukážeme si, co je a není etická výchova, z jakých odborných východisek vychází, na jakých pedagogických a didaktických pilířích staví – tj. jak ji aplikovat.
- Ukážeme si, jak naplánovat vyučovací hodinu (hodiny) postavené na etické výchově, jak jako učitel v takové hodině postupovat, co spíše dělat a co nedělat, na co si dát pozor.
- Ukážeme si konkrétní aktivity, jako inspiraci do etické výchovy a jak pracovat s reflexí. Lektor aktivity představí formou fotodokumentace, popisem a diskuzí k jednotlivým z nich, zejména se bude jednat o kooperativní míček, skupinové sochy a popis komunikačních situací a tipy pro jejich řešení.
- Zaměříme se i na to, odkud čerpat pro hodiny etické výchovy inspiraci. Např. Třída v pohodě (SCIO), metodiky Odyssea nebo materiály JSNS.
|
O úspěšném přihlášení budete informováni e-mailem.
Národní pedagogický institut České republiky je registrován Úřadem pro ochranu
osobních údajů - číslo registrace 00014324/001 ze dne 16. 1. 2002.
|
|