PŘIHLÁŠENÍ NA VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:
Inovativní metody do výuky
Číslo programu: | A519-03-24-251 |
Místo konání: | NPI ČR Jihlava, Zborovská 3 |
Datum konání: | 7. dubna 2025, 8:30–14:30 |
Anotace: | ⭣ Zobrazit anotaci ⭣ |
Seminář nabídne účastníkům kreativní metody a způsoby, jak je zařazovat do výuky. Učitelé si vyzkouší práci ve skupinách (rozvoj dovednosti spolupráce) – tvorbu podcastu, výběr tvrzení. Dovednosti kritického myšlení budou posilovány pomocí myšlenkové mapy, podvojného deníku a práce s klíčovými slovy. Rozvoj dovedností k řešení problémů si ukážeme při různých typech brainstormingu. Pro výuku mimo třídu a posilování řešení problémů využijeme koncept převrácené třídy. Pro rozhýbání třídy a spolupráci využijeme chodící kufr. Seminář pomůže s prvními kroky a ukáže, že tyto metody nemusí být náročné na přípravu a mohou žákům nabídnout i přípravu na řešení životních problémů. Vše si vyzkoušíme a budeme společně hledat výhody a nevýhody, možná rizika a jejich prevenci. Vyměníme si příklady dobré praxe.
Přehled hlavních témat a aktivit:
- rozvoj kritického myšlení / práce s textem – podvojný deník, práce s klíčovými slovy. (1hodina)
- grafické znázornění – mentální mapy, Vennovy diagramy. (1hodina)
- nácvik strategie učení a aktivní zapojení žáků – brainstorming v pohybu, brainstorming obrázek, brainstorming řeka (1hodina)
- nácvik strategie učení a aktivní zapojení žáků – brainstorming v pohybu, brainstorming obrázek, brainstorming řeka (1hodina)
- interaktivní frontální výuka (využití struktury PAR – present/apply/review – ZON (1hodina)
- dovednosti: psaní, myšlení, studijní dovednosti - Flipped classroom (1hodina)
- práce ve skupinách a hodnocení spolužáky – vyber tvrzení, podcast, chodící kufr, fake message (1hodina)
- reflexe – tipy na rychlou reflexi/sebereflexi, formativní evaluace včetně autoevaluace (1hodina)
|
O úspěšném přihlášení budete informováni e-mailem.
Národní pedagogický institut České republiky je registrován Úřadem pro ochranu
osobních údajů - číslo registrace 00014324/001 ze dne 16. 1. 2002.
|
|