Seminář vám pomůže rozvíjet kompetence pro práci s pestrou třídou. Zaměříme se v něm na způsoby nastavení různé obtížnosti a tempa výuky bez ohledu na vyučovací předmět a věk žáků. Poskytneme vám tipy na způsoby efektivního a motivačního zaměstnání žáků s rychlejším tempem. Vzdělávání jsme navrhli tak, abyste si sami vyzkoušeli doporučené tipy a naplánovali si konkrétní kroky pro rozvoj vlastní pedagogické praxe v oblasti diferencované výuky.
Promýšlejme zadání obsahově gradovaných úloh
Řekneme si, jak plánovat a realizovat diferencovanou výuku. Dozvíte se osvědčené tipy pro tvorbu a zadávání gradovaných úloh. Budeme se zabývat stupňováním náročnosti společných úloh pro všechny žáky, ale také stupňováním náročnosti úloh s odlišným obsahem.
Umožněme žákům pracovat svým tempem
Budeme se zabývat tím, jak efektivně strukturovat výuku a jak rozdělovat práci na dílčí zvládnutelné úseky.
Používejme kotvící aktivity pro rychlejší žáky (90 minut)
Budeme se zabývat kotvícími aktivitami související s vyučovací hodinou, s vyučovacím předmětem a těmi prolínajícími všemi předměty včetně relaxačních aktivit. Poskytneme vám osvědčené tipy pro využívání kotvících aktivit.