PŘIHLÁŠENÍ NA VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:
Specifické poruchy učení - prakticky Práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (1. stupeň základní školy)
Číslo programu: | K24-03-01-261 |
Místo konání: | NPI ČR Praha, Senovážné nám. 25, budova A |
Datum konání: | duben 2026 (termín bude upřesněn z následujících 20. - 21. 4. nebo 23. - 24. 4. 2026) 9.00-15.00; |
Anotace: | ⭣ Zobrazit anotaci ⭣ |
Seminář je zaměřený na teoretickou a praktickou část.
- Uvedení do problematiky (základní pojmy, definice, historie péče, příklady úspěšných jedinců se specifickou poruchou učení).
- Symptomatika specifických poruch učení; vznik, etiologie.
- Pozorování a předcházení specifických poruch učení, základy pedagogické diagnostiky v běžné třídě; metody rozvíjení psychických funkcí, které ovlivňují proces osvojování čtení, psaní a počítání (zraková a sluchová percepce, pravolevá a prostorová orientace aj.).
- Metody a formy práce se žákem s poruchami učení – dyslexie, dysgrafie, dysortografie a dyskalkulie. Konkrétní metody a formy pro práci s dítětem s dyslexií – osvojování písmen, rozlišování a fixace tvarově podobných písmen, spojování hlásek a písmen do slabik, spojování slabik do slov, čtení slov, čtení textu, porozumění čtenému textu a jeho interpretace. Konkrétní metody a formy pro práci s dítětem s dysgrafií – uvolňovací cviky předcházející nácviku psaní, psaní písmen a spojů mezi písmeny. Konkrétní metody a formy pro práci s dítětem s dysortografií – rozlišování dlouhých a krátkých samohlásek, rozlišování slabik – dy – di, ty – ti, ny – ni, rozlišování sykavek, osvojování gramatických pravidel. Konkrétní metody a formy pro práci s dítětem s dyskalkulií – předčíselné představy, utváření pojmu čísla, základní matematické operace, slovní úlohy, geometrie.
- Pomůcky pro žáky s dyslexií, dysgrafií, dysortografií a dyskalkulií, tvorba pomůcek – přehledové karty učiva, demonstrace probíraného učiva, mnemotechnické pomůcky, pomůcky dostupné na trhu, programy (Včelka, Dyscom, aj.).
- Závěrečné hodnocení, sebehodnocení, vyplnění evaluačního dotazníků, získávání zpětné vazby účastníků semináře
Kurz je vhodný pro pedagogy a asistenty na prvním stupni, pro zájemce o danou problematiku a zároveň i pro rodiče dětí se specifickými poruchami učení.
|
O úspěšném přihlášení budete informováni e-mailem.
Národní pedagogický institut České republiky je registrován Úřadem pro ochranu
osobních údajů - číslo registrace 00014324/001 ze dne 16. 1. 2002.
|
|