PŘIHLÁŠENÍ NA VZDĚLÁVACÍ PROGRAM:
Evaluace Jak na průběžné hodnocení v 1. a 2. třídě, když neznámkujeme
| Číslo programu: | D10-03-02-252-03 |
| Místo konání: | NPI ČR Střední Čechy, Senovážné nám. 25, budova A |
| Datum konání: | 12. prosince 2025, 9:00–16:00 |
| Anotace: | ⭣ Zobrazit anotaci ⭣ |
Interaktivní vzdělávací program je zaměřený na podoby, možnosti, výhody a rizika slovního hodnocení bez používání známek. Smyslem tohoto vzdělávacího programu je představit si šíři možností průběžného hodnocení, navrhnout způsoby a sdílet konkrétní příklady. Budeme pracovat s hodnocením textem, barvami, gesty, pohybem i slovem. Použijete popisný jazyk k mluvené průběžné zpětné vazbě, vytvoříte sadu hodnotících kritérií pro různé příležitosti, navrhnete využití konkrétních sebehodnotících technik využitelných jeho žáky.
Rámcový program:
- Definujeme a popíšeme si pojmy sumativní hodnocení - formativní hodnocení - slovní hodnocení, jejich vzájemné vztahy.
- Jaké jsou funkce hodnocení?
- Výhody a rizika posuzujícího jazyka (chvála – ocenění)
- Popisný jazyk jako nástroj užitečné zpětné vazby
- „Zvládací učení“ - na sebe navazující kroky jako pomůcka k hodnocení momentálního stavu nebo pokroku žáka v dovednostech a klíč. kompetencích
- Veďme žáky metakognici.
- Žákovo sebehodnocení, jak je podporovat a propojit s žákovým učením.
- Jaké techniky vrstevnického hodnocení lze využít v průběhu práce.
- Jaká používáme kritéria pro obsah, činnosti, metody, komplexní úkoly…
- Zmíníme žákovské portfolio a tripartitu.
- Reflexe a plánování konkrétních možností ve třídách účastníků semináře
|
O úspěšném přihlášení budete informováni e-mailem.
Národní pedagogický institut České republiky je registrován Úřadem pro ochranu
osobních údajů - číslo registrace 00014324/001 ze dne 16. 1. 2002.
|
|