Informace o programu
Název programu: | Moderní technologie ve výuce (nejen) matematiky pro SŠ |
Číslo akreditace MŠMT: | MSMT-6516/2017-1-405 |
Číslo programu: | P99-04-12-181 |
Datum konání: | 26. března a 17. dubna 2018, 9.00 - 16.00 |
Místo konání: | NIDV Praha a střední Čechy, Senovážné nám. 25 |
Počet hodin: | 16 vyučovacích hodin |
Lektor/lektoři: | PhDr. Veronika Havelková, Ph.D. |
Organizační garant: | Mgr. Jana Šímová, jana.simova@npi.cz, 775 029 950 |
Poplatek: | 2480,- Kč |
|
Za výběr vzdělávacího programu k financování ze šablon zodpovídá příjemce podpory.
|
Komu je program určen
učitelé gymnázií
učitelé SOŠ a SOU
Popis programu
Vzdělávací program je zaměřen na využití moderních technologií pro rozvoj matematické gramotnosti ve SŠ a SOU. První část šestnácti hodinového semináře je zaměřena na obecnější principy využití moderních technologií, druhá část pak na využití konkrétních programů, webových stránek a aplikací pro rozvoj matematické gramotnosti. Budou představeny metody a postupy, které vedou žáky k lepšímu pochopení učiva a zároveň pro ně může být vysoce motivační. Pracovat se bude v duchu konstruktivistické pedagogiky. Programy, aplikace a webové stránky jsou voleny tak, aby jejich užití bylo pro školu zdarma (bez nutnosti kupování licencí).
Teoretický obsah (2 hodiny):
Principy využití moderních technologií. Seznámení s problematikou nasazení výukových technologií do výuky (pozitiva, negativa a rizika nasazení)
Praktická část (14 hodin):
Seznámení s úložišti již hotových materiálů, které je možno rovnou využít ve výuce (bez vlastní tvorby) a různými webovými stránkami s videi, texty i jinými materiály, které je možné vhodně využít nejen k podpoře rozvoje matematické gramotnosti (1 hodina). Příklady her a prostředí na internetu pro podporu matematické gramotnosti. Seznámení programy a aplikacemi, které oživí každou prezentaci (2 hodiny). Využití pojmových map, sdílených poznámek a dokumentů ve výuce (1 hodina). Využití programů a aplikací pro komunikaci mezi žáky, učiteli a rodiči (1 hodina). Rozšířená realita jako nástroj motivace i rozvoje nejen matematické gramotnosti (1 hodina). Programy a aplikace pro jednoduché vytváření zábavných kvízů (1 hodina). Použití programu Formulator Tarsia pro tvorbu domin, triomin a jiných her vhodných k oživení procvičovaného učiva (1 hodina). Tvorba pohyblivých objektů 2D a 3D objektů s programem GeoGebra (využití programu jako nástroje podpory matematické gramotnosti formou propojování geometrických a algebraických interpretací v matematice a dalších nejen přírodovědných předmětech) (5 hodin). Diskuse nad konkrétními problémy (1 hodina)