Informace o programu
Název programu: | Roční jazykový metodický kurz pro výuku angličtiny II. |
Číslo akreditace MŠMT: | MSMT-28998/2017-1-1144 |
Číslo programu: | D30-03-23-181 |
Datum konání: | 22. a 23. března 2018, 5. a 6. dubna 2018, 26. a 27. dubna 2018, 17. a 18. května 2018 |
Místo konání: | NIDV Zlín, Potoky 267 |
Počet hodin: | 60 vyučovacích hodin |
Lektor/lektoři: | MAppLing. Monika Skořepová |
Organizační garant: | Mgr. Blanka Holešová, blanka.holesova@npi.cz, 775 571 634 |
Poplatek: | 4500,- Kč |
|
Za výběr vzdělávacího programu k financování ze šablon zodpovídá příjemce podpory.
|
Komu je program určen
učitelé MŠ
učitelé 1.stupně ZŠ
Popis programu
Program navazuje na Roční jazykový metodický kurz pro výuku angličtiny a je určený pro učitele Aj v MŠ a 1. stupni ZŠ, kteří si chtějí zlepšit svoji jazykovou vybavenost a chtějí být soběstační při přípravách na výuku angličtiny. Vzdělávací program je opět rozdělen do 10 modulů. Každý modul probíhá 6 vyučovacích hodin a je věnován určitému typu aktivit ve spojení s vhodným tématem a na něj navazujícími základními gramatickými jevy. Na metodickou část navazuje praktický workshop, ve kterém si učitelé tyto aktivity zažijí v roli dítěte a také si vyzkouší jejich přípravu a vedení v angličtině. Jazykový kurz je propojen s workshopem a je zúžen na slovní zásobu, gramatiku a jazykové dovednosti potřebné pro komunikaci ve třídě a výuku Aj u dané věkové skupiny. Učitelé si tak procvičí správnou výslovnost, naučí se používat vhodné fráze ke komunikaci v hodinách, vyzkouší si, jak jednotlivé aktivity vést v angličtině, a procvičí si nově nabyté jazykové a gramatické prvky v rámci aktivit, které mohou následně využít ve svých hodinách.
V průběhu celého programu si učitelé shromáždí množství aktivit a nápadů, ze kterých vytvoří vlastní portfolio, které poté uplatní při svojí výuce. Během programu každý učitel vypracuje plán výuky na vybraný gramatický jev s vhodnými aktivitami pro seznámení, procvičení a opakování a vyzkouší si je vést v anglickém jazyce.
Program se zaměřuje na tři oblasti.
- Metodický seminář – seznámení s jednotlivými druhy aktivit na základě základních témat vhodných pro výuku dané věkové skupiny.
- ESP (English for Special Purposes) jazykový kurz zaměřený na rozšíření slovní zásoby v oblasti základních témat vhodných pro výuku dětí, rozvoj komunikativních dovedností pro komunikaci během výuky a seznámení se základním gramatickými jevy v kontextu praktických cvičení.
- ESP Workshop – ukázky aktivit a jejich následné praktické vyzkoušení. Procvičení výslovnosti nově nabytých jazykových dovedností.
1. modul:
Seminář: Pokračujeme s Aj – rekapitulace základních pravidel a chyb při výuce cizího jazyka. Posloupnost a propojení jednotlivých jazykových dovedností, od poslechu ke komunikaci, od slov přes fráze po věty, od odpovědí po otázky, postupné začlenění gramatických jevů bez čtení a psaní – kdy a jak.
ESP workshop: Introduction of oneself, basic personal information, formal and informal speech, contracted x non-contracted forms.
Diskuse, sebereflexe
2. modul:
Seminář: Angličtina ve třídě – omluvy, žádosti, prosby, dotazy, stížnosti, komplimenty, začlenění těchto frází do hodiny. Usměrňování, výchovné pokyny a hodnocení dětí v angličtině.
ESP workshop: daily items – school, home, May I x Can I, borrow x lend.
Diskuse, sebereflexe
3. modul:
Seminář: Domácí příprava – kdy a jak zařadit domácí úkoly, různé typy domácích úkolů, spolupráce a komunikace s rodiči. Jak mohou rodiče pomoci s výukou Aj, když umí a když neumí Aj.
ESP workshop: Home, parts of the house, rooms, furniture, activities around the house.
Diskuse, sebereflexe
4. modul:
Seminář: Efekt sněhové koule – provázání jednotlivých témat. Kdy a jak procvičovat a opakovat již probranou látku. Posloupnost jednotlivých druhů aktivit od seznámení, přes procvičení a upevnění probrané látky, které vede k dlouhodobému zapamatování.
ESP workshop: people around me (family, school, town), jobs, present simple x present continuous
Diskuse, sebereflexe
5. modul:
Seminář: Komunikace – slovesa jako základ komunikace, tvorba vět, otázek a záporů, nenásilné seznámení s časy (present simple, present continuous)
ESP workshop: town - main buildings, means of transport, activities in the buildings and around the town, prepositions of place
Diskuse, sebereflexe
6. modul:
Seminář: Orientace v čase – posloupnost seznámení a propojení jednotlivých časových jevů, předložky času – mnemotechnické pomůcky pro jejich lepší zapamatování.
ESP workshop: days, months, seasons, yesterday, today, tomorrow, parts of the day, prepositions of time
Diskuse, sebereflexe
7. modul:
Seminář: Projekty jako motivační element pro rozšíření slovní zásoby – krátkodobé, dlouhodobé, projektové dny a hodiny,
Zadání individuální domácí práce – příprava plánu hodiny a vhodných aktivit na zadaný gramatický jev.
ESP workshop: Festivities – Christmas, Easter, Halloween.
Společná a individuální předpříprava domácích prací
Diskuse, sebereflexe
8. modul:
Seminář: Prožitková výuka – zapojení všech smyslů pro dlouhodobé zapamatování, netradiční výuka - práce s textiliemi, ruční práce – jak efektivně je začlenit do výuky.
ESP workshop: clothing, more colours, basic types of fabrics and patterns.
Prezentace domácích prací.
Diskuse, sebereflexe
9. modul:
Seminář: Hudba při výuce, kde hledat a jak vybírat vhodné písničky a jak efektivně provázat s výukou (EFL songs, kids songs, pop songs), přípravné a navazující aktivity.
ESP workshop: adjectives, opposites, forming comparative and superlative adjectives,
Prezentace domácích prací.
Diskuse, sebereflexe
10. modul:
Seminář: Popis jako součást rozvoje komunikace (práce se třídou, ve dvojicích a ve skupinách). Popis jako forma procvičování probrané látky (popis obrázku, hledání rozdílů, práce s plakáty) popis jako kreslený diktát.
ESP workshop: Animals – (farm, ZOO, sea), animal family, CAN.
Diskuse, sebereflexe