Informace o programu
Název programu: | Vyhledávání a identifikace nadání (pro školní koordinátory péče o nadání) MS Teams - on line |
Číslo akreditace MŠMT: | MSMT-46048/2020-5-110 |
Číslo programu: | Q70-51-13-212 |
Datum konání: | 13. a 15. prosince 2021, 14.00 - 17.30 |
Místo konání: | NPI ČR České Budějovice, Hlinsko 49 |
Místnost: | |
Počet hodin: | 8 vyučovacích hodin |
Lektor/lektoři: | PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D. |
Organizační garant: | Ing. Ivana Longinová, DiS., ivana.longinova@npi.cz, 777 745 924 |
Komu je program určen
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé speciálních škol, učitelé gymnázií, učitelé SOŠ a SOU, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci
Popis programu
Vzdělávací program vznikl a je realizován ve spolupráci s Mensou ČR. Program navazuje na systematický úvod do problematiky péče o nadání ve škole. Představuje účastníkům problematiku vyhledávání a identifikace nadání jako klíčovou oblast systému péče o nadání ve škole. Obeznámí pedagogy s jednotlivými oblastmi, procesu identifikace nadání a napomůže jim v tom, jak tento proces nastavit a jak v něm participovat. Účastníci budou systematicky a přehledově obeznámeni s tématy projevů nadaných žáků, typologií nadaných žáků, metodami pedagogické identifikace nadání, spoluprací s poradnou na diagnostice nadání, komunikací problematiky vyhledávání nadání s rodiči, kolegy a vedením školy. Na základě získaných poznatků mohou účastníci začít systematicky rozvíjet oblast identifikace nadání a začlenit ji do budovaného sytému péče o nadání ve škole.
Použité metody:
Přednáška, diskuse, sdílení dobré praxe, konzultace prezenční.
Obsahově je vzdělávací program zaměřen na následující témata a okruhy s využitím odpovídajících organizačních a výukových forem:
- Projevy nadaného dítěte a žáka.
- Typologie nadaných žáků.
- Metody pedagogické diagnostiky nadání.
- Checklisty a pedagogické diagnostické škály.
- Portfolia žáka.
- Úlohy vhodné pro diagnostiku nadání.
- Výsledky aktivit, soutěží a zájmy žáka.
- Spolupráce s PPP – psychologická a speciálně pedagogická diagnostika nadání.
- Mensa a identifikace nadání.
- Komunikace problematiky vyhledávání a identifikace nadání s kolegy, rodiči a vedením školy.