Informace o programu
Název programu: | Systematický úvod do problematiky nadání (pro školní koordinátory péče o nadání) |
Číslo akreditace MŠMT: | MSMT-46048/2020-5-110 |
Číslo programu: | Q72-51-13-212 |
Datum konání: | 27. a 29. prosince 2021, 14.00 - 17.30 |
Místo konání: | NPI ČR České Budějovice, Hlinsko 49 |
Místnost: | |
Počet hodin: | 8 vyučovacích hodin |
Lektor/lektoři: | PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D. |
Organizační garant:: | Ing. Ivana Longinová, DiS., ivana.longinova@npi.cz, tel.: , 777 745 924 |
Poznámka: | Podrobné informace k on-line realizaci v MS Teams dostanou účastníci před konáním programu e-mailem. |
Komu je program určen
pedagogům 1. stupně ZŠ, pedagogům 2. stupně ZŠ, pedagogům gymnázií, pedagogům SOŠ a SOU, ředitelům škol a školských zařízení, výchovní poradci
Popis programu
Vzdělávací program vychází z představení potřeby systematické péče o nadání ve škole. Obeznámí pedagogy s jednotlivými oblastmi, které péče o nadání ve škole obnáší, a navede je k vytváření systému péče o nadání ve vlastní škole. Účastníci budou systematicky a přehledově obeznámeni s tématy významu péče o nadání, identifikace nadání, vzdělávacích potřeb nadaných žáků, forem práce s nadanými žáky, formami nadání, institucemi, které se nadaným věnují a jejich nabídkou. Na základě získaných poznatků mohou účastníci začít budovat ve své škole systém péče o nadání a plnit tak svou roli koordinátora péče o nadání. Následně se předpokládá, že účastníci svoje znalosti rozšíří v navazujících vzdělávacích programech.
Použité metody:
Přednáška, diskuse, sdílení dobré praxe, konzultace prezenční.
Obsahově je vzdělávací program zaměřen na následující témata a okruhy s využitím odpovídajících organizačních a výukových forem:
- Význam rozvoje nadání a talentu pro společnost
- Proč je důležité identifikovat a rozvíjet nadané děti.
- Systém péče o nadané děti na škole.
- Specifické vzdělávací potřeby ND, nejčastější chyby.
- Vliv ZŠ na rozvoj nadání.
- Formy nadání a talentu.
- Způsoby identifikace nadání.
- Formy vzdělávání ND – speciální třída, skupina, integrovaný nadaný žák v běžné třídě.
- Organizace, instituce a projekty zaměřené na ND.
- Přehled soutěží a aktivit pro ND.
- Odkazy na www stránky s tematikou rozvoje nadání.